Автор Тема: Дневные ходовые огни», далее DRL (day running lights). Вопросы и ответы  (Прочитано 4291 раз)

0 Пользователей и 1 Гость смотрят эту тему.

Оффлайн alexrv

  • Президент клубу
  • Ветеран
  • ***
  • Сообщений: 8431
  • Карма: +146/-16
  • Пол: Мужской
    • Автомобільний клуб міста Рівне
  • Автомобиль: Skoda SuperB 1,8Т, Косміч 2141 2,7 Biturbo, BMW 735 e32 (була), Mitsubishi Galant (була), Audi a8 4.2 Quattro
  • Имя : Саша
  • Откуда: Рівне
Та они єтот Осрам парят по цене как у некоторіх машина стоит
Skoda SuperB 1,8Т Chip

grinder

  • Гость
Что такое дневные «ходовые огни» и как противостоять гаишникам (документ)
Украина Криминальная

Оффлайн SashulkaB3

  • Driver
  • Ветеран
  • *
  • Сообщений: 5736
  • Карма: +25/-0
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: VW Passat B3
  • Имя : Саша
  • Откуда: с.Олександрія
grinder, гарна стаття. :good:
DAS AUTO

grinder

  • Гость
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=WiZRs68TvYo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=WiZRs68TvYo</a>

grinder

  • Гость
Установка ДХО — законодательные нюансы. Правила ЕЭК ООН №48

Роздуми з приводу використання денних ходових вогнів на транспортних засобах під час руху зумовлені, в по-перше – відсутністю будь-якої конкретної інформації і роз’яснень з боку органів ДАІ щодо їх використання, по-друге – відсутністю у вільному доступі державних стандартів та нормативно-правових актів, які б регламентували їх встановлення і використання, по-третє, неоднозначною реакцією водіїв на введення терміну «денні ходові вогні» у правилах дорожнього руху і врешті-решт, нерозуміння водіїв, які ж світлові прилади вмикати під час руху.

Аналізуючи ситуацію, що склалася, варто в першу чергу зазначити, що відповідно до вимог ПДР України від 1 жовтня і до 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути ввімкнені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу – ближнє світло фар. Дане нововведення зумовлене тим, що на автошляхах України значно зросла кількість ДТП, і як доводить досвід європейських країн, саме використання зовнішніх світлових приладів під час руху транспортних засобів сприяє зменшенню аварійності, адже автомобіль стає помітним здалека незалежно від погодних умов.

Що ж до денних ходових вогнів, то дане поняття є новим, і введення таких зовнішніх світлових приладів на транспортних засобах є вимогою часу. Основна ідея використання денних ходових вогнів ґрунтується на тому, що вони, в першу чергу, створені не для освітлення дорожнього полотна, а саме для позначення транспортного засобу під час руху. Саме ж визначення денних ходових вогнів міститься в Регламенті ЄЕК ООН №48, на основі якого було прийнято ДСТУ UN/ECER48-02:2002 «Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх транспортних засобів стосовно встановлення засобів освітлення та світлової сигналізації» (з 1 квітня 2007 року згідно наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики №33 від 15.02.2006 року — ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004).

Так, згідно вищевказаного Регламенту і ДСТУ «денний ходовий вогонь – зовнішній світловий прилад, спрямований вперед і використовується для забезпечення видимості транспортного засобу при його русі в світлий час доби», «денні ходові вогні повинні вмикатись автоматично при пуску двигуна транспортного засобу і вимикатись при ввімкненні передніх протитуманних фар або будь-яких штатних зовнішніх світлових приладів, в тому числі габаритних вогнів за винятком тих випадків, коли штатні зовнішні світлові прилади використовуються для подачі періодичних світлових сигналів попередження протягом коротких проміжків часу». Зазначу, що у 2000 році Законом України від 10.02.2000 № 1448–ІІІ Україна приєдналася до Женевської Угоди 1958 року, яка безпосередньо і через додані до неї регламенти ЄЕК ООН установлює адміністративні та технічні норми, дотримання яких, за умови приєднання, закінчення дії перехідних положень та відсутності офіційно наданих застережень, є обов’язковим. Більше того:

1. Наказом Мінтрансу від 04.06.2002 № 361 затверджено перелік Регламентів ЄЕК ООН, які застосовують в Україні,

2. Наказом Держстандарту України від 24.07.2002 № 461 Регламенти ЄЕК ООН за цим переліком запроваджено в Україні як національні стандарти,

3. відповідно до Закону України «Про стандартизацію» від 17.05.2001 року та Закону України «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності» від 01.12.2005 року міжнародні стандарти мають запроваджуватися на території України як національні стандарти,

4. відповідно до ст. 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Відповідно до п. 1.10 ПДР України «денні ходові вогні – це зовнішні світлові прилади білого кольору, передбачені конструкцією транспортного засобу, установлені спереду транспортного засобу і призначені для покращення видимості транспортного засобу під час його руху у світлий час доби».
Більшість водіїв, які дбають про власну безпеку і безпеку інших, проте не мають передбачених конструкцією транспортного засобу денних ходових вогнів задають собі питання: «Чи не буде порушенням ПДР і ЗУ «Про дорожній рух» використання денних ходових вогнів на транспортному засобі, конструкцією якого не передбачено їх встановлення?», однак, не можуть знайти чіткої відповіді на дане питання. Саме про розв’язання даного питання і піде далі мова.

Так, представники ДАІ вперто заявляють, що факультативне встановлення денних ходових вогнів підпадає під поняття «переобладнання транспортного засобу», чим власне і була зумовлена необхідність внесення до правил дорожнього руху України в частині визначення поняття денні ходові вогні формулювання «…передбачені конструкцією транспортного засобу…». Однак, згідно положень ч.1 ст.32 Закону України «Про дорожній рух», переобладнанням транспортних засобів вважається зміна типу або марки (моделі), призначення чи параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, шляхом установки кабіни, кузова чи їх деталей, спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією на даний транспортний засіб, повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України.

Крім того в ч. 2 даної статті чітко зазначено, що не дозволяється без погодження з виробниками транспортних засобів та їх складових частин або іншої спеціально уповноваженої на це Кабінетом Міністрів України організації переобладнання, що призводить до зміни повної маси та її розподілу по осях, розміщення центру ваги, типу двигуна, його ваги і потужності, колісної бази чи колісної формули, системи гальмового і рульового керування та трансмісії.

Виходячи з вищезазначених норм можна зробити висновок, що встановлення денних ходових вогнів на транспортний засіб, конструкцією якого не передбачено їх встановлення, не потребує погодження з виробниками транспортних засобів та їх складових частин або іншої спеціально уповноваженої на це Кабінетом Міністрів України організації, хоча і підпадає під поняття переобладнання.
DHO Shema ustanovki 2Так, перш ніж встановлювати денні ходові вогні потрібно виходити з положень Регламенту ЄЕК ООН №48 та ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004 в яких чітко описано поняття «денні ходові вогні» та вимоги щодо їх встановлення і використання, а також доцільно звернути увагу на Регламент ЄЕК ООН №87 в якому конкретні вимоги до денних ходових вогнів. І лише тоді, коли все приведено у відповідність вищезазначеному можна їх використовувати. Однак, і це не забезпечить абсолютного спокою водію.

Наступними аргументами представників ДАІ щодо незаконного використання факультативно встановлених денних ходових вогнів і відповідно притягнення водія до відповідальності можуть бути такі:

1. на основі ст.121 КУпАП «…чи інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнання з порушенням відповідних правил, норм і стандартів», або ж намагатимуться виходити із положень ст.122 ч.2 КУпАП «…користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів» — але ж усі зовнішні світлові прилади, в тому числі денні ходові вогні справні і відповідають стандартам, тому вважаю звинувачення безпідставними;

2. на основі Розділу 31 пункту 3 «Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством» підпункту «г» Правил дорожнього руху «…у разі обладнання без дозволу Державтоінспекції спеціальними звуковими та світловими сигналами», адже саме «спеціальним сигналом» ДАІ називає денні ходові вогні. Аналізуючи дані положення можна сказати, що і тут порушення відсутнє, адже згідно статті 122 КУпАП «під спеціальним світловим сигнальним пристроєм слід розуміти світловий пристрій, що має змінну частоту світлових імпульсів та який дозволяється встановлювати тільки на оперативні або спеціальні транспортні засоби»;

3. на основі Розділу 31 пункту 4 «Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам:» підпункту 3 «Зовнішні світлові прилади» частини «а» Правил дорожнього руху «…кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу», то і тут підстави для звинувачення відсутні, адже усі зовнішні світлові прилади, передбачені конструкцією транспортного засобу знаходяться на своїх штатних місцях і жодних змін до них не внесено.
Це перелік типових звинувачень, які можуть бути пред’явлені водію.

Що ж до того, чому факультативне встановлення денних ходових вогнів та транспортних засобах не є порушення правил дорожнього руху, то варто зазначити наступне:

1. Правила дорожнього руху України набули чинності згідно Постанови Кабінету міністрів України – отже, де-юре є підзаконним актом;

2. Відповідно до Розділу 1 пункту 1 підпункту 1 Правил дорожнього руху «Ці Правила відповідно до Закону України «Про дорожній рух» встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України…». Варто акцентувати увагу саме на «…Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 року (за змінами та доповненнями)». У Розділі 12 «Міжнародні угоди» статті 54 «Міжнародні угоди» Закону зазначено наступне: «Якщо міжнародною угодою України встановлено інші правила, ніж ті, що містяться у законодавстві України про дорожній рух, то застосовуються правила міжнародної угоди.

3. Законом України від 10.02.2000 № 1448–ІІІ Україна приєдналася до Женевської Угоди 1958 року, яка безпосередньо і через додані до неї регламенти ЄЕК ООН установлює адміністративні та технічні норми, дотримання яких, за умови приєднання, закінчення дії перехідних положень та відсутності офіційно наданих застережень, є обов’язковим. Так, дотримання Регламенту №48 та Регламенту №87 ЄЕК ООН є обов’язковим.

4. Відповідно до Закону України від 10.02.2000 № 1448–ІІІ Україна заявила про намір застосовувати на своїй території Регламенти ЄЕК ООН, що додаються до Женевської Угоди 1958 р. як національні стандарти. Відповідно на виконання регламенту ЄЕК ООН №48 було прийнято ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004.
5. Відповідно до ст. 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.

Отже, оскільки відповідно до Регламенту ЄЕК ООН №48 та ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004 встановлення денних ходових вогнів на транспортних засобах є факультативним, контроль за зовнішніми світловими приладами транспортних засобів працівниками ДАІ здійснюється згідно положень ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004, то відповідно їх факультативне встановлення і використання не є порушенням чинного законодавства України та не може бути причиною притягнення до відповідальності водія транспорт.